top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תorikeren

מחשבות על רווחה

הטיול האחרון לדנמרק לימד אותי דבר מעניין.

לדנים, כמו לאנשים במדינות סקנדינביה האחרון, קיים מושג מרכזי בלקסיקון החיים שעל פיו הם משתדלים לחיות את חייהם. המושג הזה נקרא Hygge ובעברית זה נשמע כמו הוגה.

הקונספט הזה הוא למעשה חיים המערבים כל מה שמקדם תחושה נעימה בגוף ובנפש, פעילויות שונות שמקדמות את ההרגשה המיוחדת הזו.

הקונספט הזה נולד ככל הנראה, כתוצאה מחיים במזג אוויר קר ואפרורי, המשפיע באופן ישיר על הרווחה הנפשית. פעילות שהיא הוגה היא ישיבה מול האח עם ספר מעניין, שיחה עם חברים, התחממות ביום חורף קר, שתייה של יין או כל דבר מחמם אחר. וכמובן, שהקונספט הזה תופס גם לימי הקייץ, ובא לידי ביטוי לדוגמא בפעילות כמו טיול עם אנשים אהובים, פיקניק בטבע או סתם טיול, שיחה על דברים מעניינים עם חברים טובים וכ"ו. התחושה הזו, של נעימות, היא ביטוי לאהבת הדברים הפשוטים של החיים, של הסתפקות במועט באופן יחסי ובשמחה על מה שיש.

המושג הזה קשור באופן די ישיר לשני מונחים מרכזיים מעולם היוגה. האחד, סנטושה, או שביעות רצון, שהוא אחד מתוך חמשת כללי המוסר האישיים (ניאמה) שעומדים כאחד משמונת העמודים בדרך להצללת והשקטת התודעה והגעה למצב של יוגה. שביעות הרצון מתוארת כדבר שברגע שהוא מושג, הוא מהווה את השער לאושר אינסופי.

המונח השני, הוא Svastha שאותו ניתן לתרגם כ-Wellness או רווחה אישית. והוא התוצאה של סך הפעילויות שאדם עושה בכדי להתקדם עד אליו. טיפוח ושמירה על הגוף, תזונה נכונה, יחסים בינאישיים טובים, מטרה כלשהי שמובילה את הדרך וכ"ו. כל אלו תורמים להתפתחות תחושת הרווחה האישית ומקדמים את האדם בדרך לחיים טובים יותר.

יש דבר מה מעודד בפשטות ובמציאת הנועם בדברים היומיומיים - הידיעה שעל ידי שימת לב אליהם, הנאה מהם, חיים שמביאים את הדברים הקטנים בחשבון ומקבלים אותם כנקודות של אור בדרך - כל אלו הופכים את הרווחה האישית למשהו זמין לכולם, לא משהו שנמצא רחוק בשמיים או שמצריך ויתורים מרחיקי לכת אלא להפך. שימת לב לדברים שיש לך, בחירה בדברים הטובים לך, בדברים שמחזקים ומפתחים אותך, בדברים שמבריאים אותך פיזית ומנטלית והעדפתם במודע על אלו שלא - הופכים את החיים שלך לחיי רווחה פיזית ומנטאלית.



6 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page